Oferta

TRWA REKRUTACJA

do klas I, II, III, IV, V, VI i VII na rok szkolny 2021/22

W związku z wdrożoną zmianą strukturalną SYSTEMU OŚWIATY Zarząd SKT Nr 56 STO przekształcił  Społeczne Gimnazjum nr 2 im. Z. HERBERTA STO w SPOŁECZNĄ SZKOŁĘ PODSTAWOWĄ NR 2 im. Z. HERBERTA STO.  Jest to szkoła niepubliczna o uprawnieniach szkół publicznych (od 2000 – gimnazjum, od 01 września 2017r. – szkoła podstawowa)


OFERTA EDUKACYJNA SPOŁECZNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 2 im. Z. Herberta STO na rok szkolny 2021/ 2022.

Od 2019/20 roku otwierane są wszystkie klasy I – VII szkoły podstawowej. Uczniowie klas I – VI będą uczyć się w budynku przy ul. Kościelnej 53/63.

Koncepcja nauczania uczniów klas I – VI (ul. Kościelna 53/63):

U postaw koncepcji edukacyjnej STO leży przekonanie, że nasza szkoła to miejsce wspólnej aktywności rodziców, nauczycieli i uczniów. Proces nauczania i wychowania wiąże się z podmiotowym i indywidualnym traktowaniem każdego ucznia oraz podejmowaniem inicjatyw wykraczających poza standardowo rozumianą edukację. Zatem koncepcja pracy naszej szkoły opierać się będzie o trzy równorzędne filary:

BUDOWANIE KOMPETENCJI PRZYSZŁOŚCI UCZNIA:

  • zdolność do: odkrywania i nadawania głębszego sensu temu, co chcemy wyrazić, przetwarzania dużej ilości informacji i przyswajania wielu bodźców przy użyciu różnych narzędzi i technik, współpracy wirtualnej w sposób wydajny i zaangażowany,
  • inteligencja społeczna, czyli zdolność do komunikowania się w prosty i bezpośredni sposób,
  • myślenie adaptacyjne i biegłość w rozwiązywaniu problemów,
  • umiejętność korzystania z nowych mediów,
  • interdyscyplinarność rozumiana jako umiejętność czytania i rozumienia pojęć w wielu dyscyplinach,
  • myślenie projektowe.

ZDOBYWANIE WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONYCH PRZEZ PODSTAWĘ PROGRAMOWĄ:

  • 5 miesięcznych projektów integrujących podstawę programową,
  • stosowanie metody pozytywnej dyscypliny,
  • brak numerycznych ocen cząstkowych, a zamiast nich ocena kształtująca, minimalizująca stres ucznia,
  • dziennik elektroniczny LIBRUS.

ODKRYWANIE I ROZWÓJ INDYWIDUALNYCH ZASOBÓW  I PREDYSPOZYCJI UCZNIA:

diagnoza umiejętności i potencjału edukacyjnego uczniów we wrześniu – arkusz diagnostyczny ucznia, opracowanie Indywidualnego Planu Rozwoju Ucznia (koordynatorem jest wychowawca), tygodniowa ewaluacja i weryfikacja realizowanych zadań, godzina wychowawcza – czasem na wprowadzanie elementów pozytywnej dyscypliny w grupie (kompetencje miękkie)

Odchodzimy od nauczania frontalnego.

W klasach: I-III dzień jest jednostką organizacyjną, nie dzielimy czasu ucznia na 45 minutowe kawałki, uczeń sam reguluje swoją aktywność, jeśli potrzebuje odpocząć, robi to. Rezygnujemy z obowiązkowego i niezmiennego układu: tablica i nauczyciel z przodu, uczniowie w ławkach w rzędach.

W klasach: IV-VI w miarę potrzeb i możliwości pracujemy w blokach przedmiotowych.

Łączymy tematykę zajęć między przedmiotami, pracujemy metodą projektów, korzystamy z zasobów miasta.

Nie musimy korzystać z podręczników i gotowych ćwiczeń.

Przygotowujemy wraz z uczniami karty pracy („Cogitorium” – kompendium wiedzy), arkusze zadań. Podręczniki i ćwiczenia z dotacji MEN będą dostępne dla uczniów w szkole – jednak nie tylko one będą źródłem wiedzy.

Minimalizujemy zadawanie prac domowych.

Wykorzystujemy maksymalnie czas pobytu dziecka w szkole, indywidualizujemy prace domowe (inspiracja w szkole – uczeń może kontynuować pracę w domu lub otrzymuje wskazanie nauczyciela – „zrób coś jeszcze”), większość zadań powinna być jednak wykonana w szkole).

Stosujemy elementy oceniania kształtującego.

Rezygnujemy z cząstkowej oceny „niedostateczny”, zamiast niej wprowadzamy informację: „JN”, czyli „Jeszcze Nie” („jeszcze nie opanowałeś tej umiejętności”), ponieważ informacja zwrotna nie powinna wprowadzać podziałów na uczniów świetnych, dobrych, słabych, złych, zwracamy uwagę na to, co dobre w pracy ucznia, koncentrując się na jego mocnych stronach, zachęcamy ucznia do samooceny, pracujemy metodą gwiazdy i trzech życzeń.

Stosujemy zasady „pozytywnej dyscypliny”.

Opierają się one na stanowczości, konsekwencji i życzliwości nauczyciela, zrozumieniu podstawowych potrzeb dziecka i otwartości na nie (jednym z elementów są uczniowskie „zebrania/ narady klasowe, podczas których uczniowie starają się sami rozwiązywać problemy),

ORGANIZACJA PRACY:

zajęcia będą się odbywały w budynku parafialnym księży Salezjanów w Częstochowie przy ul. Kościelnej 53/63 (Stradom);
w szkole będzie działał Klub – otwarty dla uczniów od godz. 7.15 do 16.30 a w nim – ciekawe zajęcia pozalekcyjne;
zajęcia rozpoczynają się od godz. 8.30, a ich początek stanowi „bostońskie czytanie”;
uczymy języka angielskiego od klasy I (elementy metody Helen Doron),a niemieckiego od klasy IV.

Koncepcja nauczania uczniów klas VII – VIII (ul. Rejtana 7)

NASZE ATUTY TO:

  1. jedne z najwyższych  wyników egzaminów gimnazjalnych osiągnięcia w konkursach wojewódzkich i ogólnopolskich -EWD – SZKOŁA SUKCESU,
  2. szkoła bezpieczna,  brak anonimowości,  małe zespoły klasowe (klasy I-III – 16 osób, klasy IV – VI – 18 osób, klasy VII, VIII do 20 osób),
  3. autorski program nauczania z języka angielskiego prowadzony w grupach zaawansowania, umożliwiający zdawanie  egzaminów państwowych PET, KET, FCE (współpraca z British Council), NATIVE SPEAKER
  4. klasy VII, VIII – elementy nauczania dwujęzycznego SCIENCE THROUGH ENGLISH (przyroda w języku angielskim), ANALITYKA I KREATYWNOŚĆ – programy autorskie, współpraca z British Counsil (3 + 1h j. angielskiego) –można zdawać  egzaminy państwowe (zniżka płatności)
  5. j.  niemiecki lub j. francuski do wyboru (jeżeli zbierze się grupa 6-7 osób)
  6. możliwość wyboru religii lub etyki,
  7. kształcenie umiejętności świadomego odbioru mediów – przedmioty humanistyczne i warsztaty tematyczne
  8. umowa dwustronna z Wydziałem Inżynierii Środowiska i Biotechnologii Politechniki Częstochowskiej w zakresie wspomagania nauczania przedmiotów przyrodniczych .
  9. współpraca ze szkołą w Pforzheim – NIEMCY w ramach wymiany międzynarodowej,
  10. elementy oceniania kształtującego – oceny opisowe, konsultacje indywidualne dla uczniów oraz  konsultacje UCZEŃ – RODZIC – NAUCZYCIEL, indywidualizacja nauczania i stosowanie metod aktywizujących,
  11. innowacyjne metody nauczania (m.in. projekty, debaty uczniowskie, turnieje językowe), wykorzystujące nowoczesne technologie (m.in. tablice interaktywne, wizualizery), przygotowanie do egzaminów ósmoklasisty w trybie obowiązkowych zajęć dodatkowych,
  12. edukacja filmowa (koło filmowe, realizacja filmów i reportaży, współpraca z Ośrodkiem Kultury Filmowej)
  13. zajęcia modułowe i kółka zainteresowań.
  14. kontakt Rodzica ze szkołą w każdej chwili poprzez dziennik elektroniczny.
  1. Nauczyciele dyplomowani i mianowani ze stopniami specjalizacji, egzaminatorzy i weryfikatorzy OKE w Jaworznie, tłumacze przysięgli,  nauczyciele odznaczeni Medalem KEN (9 na 15) uczący w liceum i gimnazjum.
  2. Warunki lokalowe: szkoła położona w miejscu bezpiecznym, pracownie: językowa, przedmiotowe,  internetowa,  klub szkolny zamiast świetlicy, boisko szkolne, sala gimnastyczna, basen, gabinet lekarski, bufet, obiady – catering.

NAJNIŻSZE CZESNE W CZĘSTOCHOWIE – 380zł.

Zespół Szkół im. Zbigniewa Herberta informuje, że świadcząc usługi korzysta z technologii przechowującej i uzyskującej dostęp do informacji w urządzeniu końcowym użytkownika, w szczególności z wykorzystaniem plików cookies.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie.
zamknij
Przejdź do treści